Monday 13 January 2014

2014.01.12 RAIN looking at K-drama scripts

RAIN wants to play the role of a character who has the human touch in a drama.


Singer Rain is looking at scripts for TV dramas.

Recently, Rain told Donga.com, "I've been performing as both a singer and actor, traveling between Korea and Hollywood, but I, on the other hand, am looking at scripts for TV dramas in Korea."

Rain has devoted himself to shooting a film and to doing artistic work, keeping him away from acting in a drama after his KBS TV drama Fugitive:Plan B in 2010.

Rain added, "I'd like to play a role in a drama which has a human story, like the drama, Sangdoo, Let's Go To School  starring actress Gong Hyo-jin and me in the past."

Meanwhile, Rain returned to the music scene with his 6th regular album Rain Effect last 2nd after a three-year and nine-month absence.  His title songs of the album Rain Effect, which are composed and written by himself, were number one on the Mnet M! Countdown and the KBS Music Bank  charts, on the 9th and 10th, respectively.

Source:  Donga
English translation by 화니 at The Cloud


Indonesian translation by Mayassi

2014.01.12 RAIN mencari Skrip K-Drama

RAIN ingin memerankan karakter yang memiliki sentuhan kemanusiaan dalam drama.

Penyanyi Rain mencari skrip untuk Drama TV

Baru-baru ini, Rain mengatakan pada Donga.com “Saya telah bekerja baik sebagai  seorang penyanyi maupun aktor, melakukan perjalanan antara Korea dan Hollywood, tapi disisi lain, saya mencari skrip untuk drama di Korea”.

Rain telah mengabdikan dirinya untuk syuting film dan melakukan pekerjaan artistik, membuatnya semakin jauh  dari berakting dalam drama setelah drama KBS TV Fugitive : Plan B di tahun 2010.

Rain menambahkan, “Saya ingin berperan dalam sebuah drama yang memiliki cerita kemanusiaan, seperti drama  Sangdoo, Let’s Go To School yang diperankan oleh saya dan artis Gong Hyo Jin di masa lalu."


Sementara itu, Rain kembali ke dunia musik dengan album regularnya yang ke-6 Rain Effect pada 2 Januari lalu setelah 3 tahun dan 9 bulan absen.  Judul lagu-lagunya dari album Rain Effect, yang diciptakan dan ditulis oleh dirinya sendiri, menjadi nomor satu di chart M!Countdown dan KBS Music Bank, masing-masing pada tanggal 9 dan 10 Januari.

No comments:

Post a Comment