Tuesday 20 November 2012

My R2B Trip To Singapore

Last October 31, I made a day trip to Singapore to see R2B: Return To Base. They changed the title to: Soar Into The Sun.

 

My 05:40AM flight to Singapore took about 2 hours. The clouds in Singapore's sky welcomed my flight. I arrived at Changi Airport Terminal 1 and waited for my friend; I was 15 minutes early. While waiting, I walked around the terminal. Changi is a huge airport.

The Kinetic RAIN ~ a display in Changi Airport. Those are copper coated droplets weight 24 tonnes in total. Who wants to play under the copper rain?


















This is a display to celebrate Deepavali ~ Festival of Lights.

I never met my friend in person before; she is a Cloud friend I got to know on Twitter last year. So it was the first time for us to meet up in person too. When you are a Cloud, you will experience meeting other Cloud friends for the first time months or years after you chat with them online. It is a great experience ^^


When my friend arrived, we went to have breakfast. October 31 was actually our first friendship anniversary so we had lots to chat about.

Our breakfast with the tradtional coffee/tea and toast.

Our tickets for R2B were for 2:15PM so we had plenty of time before we needed to go to the cinema at Cineleisure Orchard.



It was a rainy day when 2 Clouds met up in Singapore to watch RAIN's newest movie. We were planning to take pictures of the Marina Bay Sands Hotel where RAIN stayed on his RAIN The Best Singapore concert last year. But rain can't wait to welcome us already when we were still on the way there. So we can only take pictures from inside the car. See the difference?



We went to Lotte Mini Market and bought us some Korean snacks and then went to a small cafe near by called Cook and Carpenter. The cafe is small and homey with a vintage theme. Because it was Halloween that day, it was decorated in Halloween theme. The pastries were fresh baked at their own kitchen, all so fresh and nice.



It was still pouring when we headed to the cinema at Orchard later that day. The cinema is located at level 9 of the building. We headed to Hall 10 where R2B was playing and found our seats.

I'm not going to write about the movie here as R2B is still playing in Malaysia now and scheduled to play in Indonesia (November 21) and in Taiwan (November 23). All I can say is that R2B is a good movie. Every Cloud has to go see it; see it 10 times like what RAIN told us if you can. It is his latest work before his enlistment and his gift to us for the long absence in the entertainment world.

However, I can tell you this much. R2B is a remake of The Red Muffler (1964), an old Korean movie by Director Shin Sang Ok.


RAIN worked really hard to pull off his character in this movie, Captain Jung Tae Hoon. He even went as far as to take the gravity tests for jet fighter pilots to live up to his character. He took not just the 6-G test but also the 9-G test right afterwards. It is also said that only 1% of top jet fighter pilots can pass the 9-G test and nobody has tried to take both of the tests on the same day. RAIN doing so is the first case in ROKAF history.


I'm hoping R2B/Soar Into The Sun is doing great in Malaysia and wishing for a great success in Indonesia and Taiwan. Let's show them the power of Cloud!




[Indonesian Translation] by RLC

Perjalanan R2B ke Singapora

Tanggal 31 Oktober lalu, saya melakukan perjalanan sehari ke Singapura untuk nonton R2B: Return To Base. Mereka mengganti judul filmnya jadi: Soar Into The Sun.

Saya berangkat naik pesawat jam 05.40 pagi dengan lama penerbangan kurang lebih 2 jam. Tiba di bandara Changi Terminal 1 dan menunggu teman saya disana; saya tiba lebih cepat 15 menit dari jadwal. Saat menunggu, saya sempat berjalan-jalan sekitar terminal, Changi merupakan bandara yang besar.

Saya belum pernah bertemu dengan teman saya ini sebelumnya, dia adalah teman Cloud yang saya kenal tahun lalu di Twitter. Jadi ini merupakan kali pertama kami bertemu langsung. Kalau kamu seorang Cloud, kamu akan mengalami bertemu dengan teman-teman Cloud untuk pertama kalinya setelah beberapa bulan bahkan beberapa tahun chatting dengan mereka secara online. Ini adalah pengalaman yang hebat ^^

Waktu teman saya tiba, kami pergi untuk sarapan. Tanggal 31 Oktober juga merupakan perayaan setahun persahabatan kami, jadi banyak bahan obrolan.

Tiket R2B kami adalah untuk jam 2.15 siang, jadi kami punya banyak waktu sebelum harus pergi ke bioskop di Cineleisure Orchard.

Hujan deras terjadi saat 2 Clouds bertemu di Singapura untuk nonton film RAIN terbaru. Kami berencana untuk memotret Marina Bay Sands Hotel tempat RAIN dulu tinggal waktu konser RAIN The Best Show di Singapura tahun lalu. Tetapi hujan sudah tidak sabar menyambut kedatangan kami saat kami masih dalam perjalanan menuju ke sana. Jadi kami cuma bisa memotret dari dalam mobil. Lihat perbedaannya?

Kami ke Lotte Mini Market untuk membeli snack Korea dan kemudian mampir di sebuah kafe kecil bernama Cook And Carpenter. Kafe ini kecil dan nyaman bergaya vintage. Karena kebetulan hari itu adalah Halloween, dekorasi juga disesuaikan. Kue-kue di sana dibuat di dapur mereka sendiri, semua sangat segar dan bagus.

Hujan tetap tercurah deras saat kami berangkat menuju bioskop di Orchard pada hari itu. Bioskopnya terletak di lantai 9. Kami menuju Hall 10 dimana R2B diputar dan duduk di kursi kami.

Saya tidak akan menulis tentang filmnya disini karena R2B saat tulisan ini dibuat masih diputar di Malaysia dan dijadwalkan untuk tayang di Indonesia (21 November) dan di Taiwan (23 November). Yang bisa saya katakan adalah R2B adalah film yang bagus. Setiap Cloud harus menonton film ini, nonton 10 kali seperti yang RAIN minta kalau kalian bisa. Ini adalah karya terakhirnya sebelum wamil dan merupakan hadiah dari RAIN untuk kita saat dia absen dari dunia hiburan.

Bocoran yang bisa saya berikan adalah R2B merupakan sebuah film remake dari The Red Muffler (1964), sebuah film klasik Korea yang disutradarai oleh Shin Sang Ok.

RAIN bekerja keras untuk masuk dalam karakternya sebagai Kapten Jung Tae Hoon. Dia bahkan sampai menjalani tes gravitasi untuk menjiwai perannya sebagain pilot pesawat tempur. Dia menjalani tidak hanya test 6-G tetapi juga test 9-G sesudah lulus test pertama. Cuma ada 1% pilot pesawat tempur terbaik yang mampu menjalani test 9-G dan belum pernah ada yang mencoba untuk menjalani dua test pada hari yang sama. RAIN adalah orang pertama yang berhasil melakukannya sepanjang sejarah ROKAF.

Harapan saya R2B/Soar Into The Sun mendapat sukses besar di Malaysia dan semoga sukses di Indonesia dan Taiwan. Mari kita tunjukkan kepada mereka kekuatan Cloud!

No comments:

Post a Comment